Az elválasztás nem ebben a korban van, négy hetesen még nem vesszük külön az anyjuktól őket. Végig az anyjukkal maradnak. Négy hetesen, az alom létszámtól függően, besegítünk a mama kutyának és etetjük is a kölyköket. Nem választjuk le az anyjukról, sőt a bőséges tejtermelést segítjük elő, hogy a szuka szívesen szoptasson.  Ez nem más, mint a szuka naponta többszöri etetése. Akkor jó a fejlődés üteme, ha kb. ahány hetes annyi kg a kölykök átlagsúlya. Plusz minusz 10-20 dkg eltérések lehetnek, ami szemre “hatalmas” ebben a korban. Nálunk nagytestű szülőpárok vannak döntően, nyilván kisebb testű szülőknél ez az arány kevesebb súlyban.

Hogyan segítünk még?

A kölykök körmét lecsippentjük, hogy ne karmolják össze az anyjuk hasát. Együtt vannak kint a kertben, majd aludni visszamennek a “kis házba” ahol az ellő láda, majd később a kuckójuk van.

A kölykök lehetőséget kapnak a “világ ” felfedezésére, szabad kijárással a kertbe. Napról napra nagyobb területet járnak be, mindig messzebb merészkednek. 7 hetes korukra belakják az egész kertet.

8 hetesen pedig egyenként az utcára is kimehetnek. Persze nem egyedül , de velünk.

Az elválasztás az új családba kerüléssel lesz végleges. A megtartott, itthon nevelkedő kölykök , úgy 9 hetes korukra válnak le teljesen az anyjuktól . Sok időt töltenek távol tőle, a többi kutyával ismerkednek és kiemelt figyelemmel, ránk fókuszálnak.

Miért készültek videó felvételek?
Végig kísértem a kölykök fejlődését, pici tesztekkel mutattam meg az ő fejlődésüket. Minden videó az ösztönös képességekről szól. A felvételek nem beállítottak, nem manipuláltak. Megmutatják, hogy ha van lehetőségük a kölyköknek felfedezni a „világot”, fel is fedezik.
Emberi irányítással, tanítással képesek egészen fiatalon is egyszerű feladatok megoldására. Ehhez ismerni kell, felismerni a kutyák valódi lényét. Mennyire vagány, magabiztos, mennyire vezető típus, domináns, mennyire figyelmes, okos, vagy inkább visszahúzódó, „csendesebb”, esetleg bátortalan, inkább elkerülő magatartást mutató?

Ehhez képest kell a nevelési, tanítási módot megválasztani. Az alap természet, karakter figyelembevételével, a fő vezérlő elv a pozitív megerősítésen alapuló tanítás, ami nem pátyolgatást, cunci-munci kutyusozást jelent. Ennél sokkal több, de ez egy másik téma.

Amikor saját kutyát neveltünk fel régen, nem volt lehetőségünk videó felvétel készítésére. Ezért kezdtem el a kölyköket videózni, hogy bemutassam, hogyan is csináljuk évek óta. Néhány évvel később ez kiegészült, mert saját kutyát neveltünk ismét .

A számítógép világa, az internet, fehér folt volt a tudástárunkban. Majd Siroccó Úzó és Forrófejű Rena-Zizi kutyáink, utódainál nyílt erre először lehetőség, hogy naprakészen meg mutassam mi történik az alomban. A és B betűs „újkori” almunknál így sok-sok videót készítettem. Szerkesztettem, tömörítettem, tettem fel a net-re, majd a honlapunkra is.
Bemutattam azt, amit minden almunknál végig csináltunk, végig éltünk. Később arra is kitértem, hogy figyelemmel kísértük a kutyák sorsát, segítséget adva az új tulajdonosoknak. A kérdések, a napi élet pedig új témákat adott.
Az elválasztás